Szeretettel köszöntelek a Informatika- és Médiatörténeti Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Informatika- és Médiatörténeti Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Informatika- és Médiatörténeti Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Informatika- és Médiatörténeti Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Informatika- és Médiatörténeti Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Informatika- és Médiatörténeti Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Informatika- és Médiatörténeti Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Informatika- és Médiatörténeti Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Tíz-húsz éve bizonyára sok olvasónk beáldozott egy csomó húszast a helyi presszóban lévő flipperen azért, hogy elérje valamelyik villogó lámpákkal, milliós pontszámmal járó extrát. A netről letölthető szimulátorokkal most ingyen átélheti a retró játékélményt, egy csomó masina virtuális mása várja, hogy kipróbálja őket PC-n.
A flipperek hazai fénykora nagyjából akkorra tehető, amikor még a Csepel márkájú BMX bicaj is menőnek számított, még Ötvös Csöpi is kiszuperált gépekbe bokszolta bele a huligánokat a filmvásznon. Ismerőseinket faggatva kiderült, legtöbbjük nem is emlékszik már rá, hogy mikor flipperezett utoljára, viszont tisztán élt bennük az emlék, hogy '92 tájékán Amigán vagy egy 386-os PC-n bizony sokat nyúzta a Pinball Dreams című játékot.
Nos, ha ön is a kilencvenes években
találkozott utoljára számítógépes flipperrel, meg fog lepődni,
hogy milyen nagyot fejlődött a játékprogramoknak ez a némileg háttérbe
szorult szegmense.
Egy szép kis demó
A neten keresgélve elég sok flipperes játékra bukkantunk, csak a Szoftverbázisról húsz különböző programot lehet letölteni a témában. Elsőként a Dream Pinball
című játék egy asztalt tartalmazó demóját teszteltük. Ez a játék nagyon
tetszetős, ennek megfelelően gépigénye is elég magas, csak
komolyabb VGA-kártyával szerelt PC-n fut szaggatás nélkül. Nem rossz
játék, szépek a golyó által keltett tűzeffektek, de az egyetlen asztalt
bizony negyedóra alatt megunja az ember, a maradék öt pedig csak a
fizetős verzióban érhető el.
Szinte minden flippert letölthet
Két remek ingyenes flipper-szimulátorra bukkantunk, melyekkel akár
saját masinákat is lehet szerkeszteni. Ha nem szeretne ilyesmivel
vesződni, akkor sincs baj, szerencsére a golyós játékgépek mániákusai
több száz virtuális modellt készítettek, ezeket szintén ingyen lehet
letölteni.
Amennyiben izmosabb - legalább 1800 megahertzes, 256 megabájt memóriával szerelt - PC-vel rendelkezik, a Future Pinballal
érdemes kezdeni az ismerkedést, ez ugyanis szinte fotorealisztikus
grafikával bír, még a flipper üvege is tükröződik, a fémgolyón pedig
megcsillan a fény, s az automatának még az oldalát és felső
eredményjelző paneljét is valósághűen le lehet benne modellezni. A
másik alternatíva a kicsit fapadosabb, de csúnyának azért nem mondható Visual Pinball, melyhez szintén temérdek pálya érhető el.
Élethű flipper a Future Pinballban
A golyó mozgása, pattogása meglepően realisztikus, a fejlesztők honlapján lévő információk szerint a Future Pinballban egy Newton nevű fizikai motort használ a valósághű fizikai megjelenítéséhez, a technológia képességeit az alábbi oldalon elérhető demókban bárki felmérheti.
Így játszhat a flipperrel
Lévén
ezek egy flipperszerkesztő alkalmazások, az alapprogramokba csupán
néhány demonstrációs célú asztal található, a masinákat külön kell
letölteni hozzá. Szerencsére a játéknak kiterjedt rajongói tábora van,
így a hálóról több száz flippert lehet letölteni ingyen, az egyik remek
forrás például az IRPinball, de a játék honlapján elérhető linkajánlóban is számos beszerzései forrást találni.
A
letölthető modellek választéka meglehetősen bőséges: elérhetők csak
virtuálisan létező flipperek, és valós gépek digitálisan reprodukált
változatai a harmincas évektől napjainkig - gyakorlatilag minden olyan
elektronikus játék elérhető, ami egy fémgolyóval kapcsolatba hozható a
zsibvásári golyólövős játéktól a mikroszámítógéppel szerelt modernebb
típusokig.
A Birodalom visszavág - a Visual Pinballban
Emellett szép számmal akadnak nem kis munkával
reprodukált flipper-klasszikusok is: ezeket az eredeti gépekről
készített fotók alapján készítik, legtöbbször még az eredeti masina
hangját is bedigitalizálják. A fények villogását a létező gépéhez
hasonlóan le lehet programozni, és golyóval megüthető pörgettyűk és
egyéb akadályok is ugyanúgy viselkednek, ahogy az elvárható tőlük. Ha a
flipperek történetére is kíváncsi, az IPDB.org adatbázisában találhat részletes információkat róluk.
Így játszhat a flipperekkel
Az asztalokat általában ZIP tömörített fájlban lehet letölteni, a használathoz a tartalmukat ki kell csomagolni egy üres könyvtárba a winchesteren. A Visual Pinballal a VPT kiterjesztésű pályákat lehet játszani, a Future Pinballal pedig az FPT kiterjesztést hordozó fájlokat lehet megnyitni. Sokszor hangokat, betűket is mellékelnek egy flipperfájl mellé, ezeket is a pályákat tartalmazó mappába érdemes ömlesztve kicsomagolni.
Ha mindezt sikerült elvégezni, nem marad más, mint a File/Open menüből megnyitni a kívánt flippert, majd - a Visual Pinballban - a Play, a Future Pinball esetén a Play Table gombra kattintani. A virtuális huszasokat az 5-ös gomb lenyomásával lehet bedobálni, a startbillentyű szerepét az 1-es tölti be. A karokat a bal és jobb oldali Shift gombokkal lehet mozgatni, és a Space-szel pedig az asztalt lehet lökdösni. A nézetek közt az F gombokkal tud váltogatni a játékos. Szélesvásznú monitorral rendelkezők számára külön ínyencség, hogy akár álló módban is tudják használni ezt a két programot. Jó játékot kívánunk!
[origo]
prtnrPerjel (); var MyCikk = sysuri.substr(sysuri.lastIndexOf('/') + 1, sysuri.lastIndexOf('.') - sysuri.lastIndexOf('/') - 1); function commentMeghiv () { if (foglalt==0) { getComment(MyCikk, 'comments'); window.clearInterval(commentTimer); } } if (foglalt == 1) { var commentTimer=setInterval("commentMeghiv ()",500); } else { getComment(MyCikk, 'comments'); }
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!